Firmware For Samsung

Assalamualaikum,

Pernah dengar phone anda kena format (factory reset)?  Ini terjadi apabila phone anda terkena virus. Masalah seperti ini berlaku terhadap diri saya sendiri, dan saya mula terfikir bagaimana ingin format? Kalau menghantar phone ke kedai untuk menformat sudah tentu duit akan keluar dalam lingkungan RM30/RM35. Nampak sedikit tetapi berharga boleh beli banyak dengan duit tu bukan? So, saya mula search di internet bagaimana cara untuk format phone samsung. Setelah research dibuat saya sudah tahu bagaimana untuk mendapatkan firmware untuk phone samsung.




Itu adalah website yang menyediakan firmware untuk segala jenis phone yang berjenama SAMSUNG. Dengan hanya mengisi model phone anda, anda akan mendapatkan semua latest version untuk phone samsung anda. Saya akan menunjukkan cara download melalui website SamMobile . 

CARA DOWNLOAD FIRMWARE SAMSUNG


1. Anda isikan nama model phone anda. (GALAXY GRAND PRIME- SM-G530H)


2. Sudah anda isikan, ada cari country Malaysia, dan click.


3. Sudah keluar seperti gambar itu. Anda click "Regular Download".


4. Pilih yang free dan click "Join". Jika anda belum mempunyai account SamMobile , anda perlu "Register" dulu untuk meneruskan download


5. Sudah "Register" anda perlu refresh semula website ini dan mulakan langkah 1-4. Kemudian button untuk "Download" akan keluar.

CARA UNTUK FORMAT PHONE SAMSUNG

1. Extract (unzip) file frimware yang anda telah download itu tadi.
3. Extract file Odin
4. Buka Odin v3.10.7
5. Matikan phone anda dan tekan (press and hold Home + Power + Volume Down Buttons) untuk memasuki Download Mode.
6. Connect phone anda dan tunggu sehingga keluar "Blue Sign" di Odin.
7. Tambah file firmware di AP/PDA
8. Pastikan "Re-Partition" TIDAK di tick.
9. Click button start dan tunggu sehingga keluar tulisan "Pass!"
10. Phone anda akan restart dan format selesai.

Setakat ini yang saya boleh bantu anda untuk menformat phone model samsung sendiri tanpa menghantar kedai. Sila pastikan anda membuat ikut step by step dengan betul untuk mengelakkan dari berlaku masalah.

(SEKIRANYA BERLAKU APA-APA MASALAH SAYA TIDAK BERTANGGUNGJAWAB)




Catat Ulasan

0 Ulasan