Pengalaman Link Blog Diblock oleh Facebook


Harini Faiq nak cerita sikit pengalaman blog Faiq Najmi kena block dengan Facebook hampir setahun. Mula-mula tak dapat post semua yang berkaitan dengan blog Faiq. Rasa pelik juga sebab tak boleh post kan. So Faiq pun search google sebab nak tahu kenapa tak boleh post, rupanya dari situ Faiq dapat tahu yang link blog Faiq kena block dengan Facebook. Rasa sedih campur dengan pelik sebab rasanya blog Faiq takde unsur-unsur yang boleh kena block dengan Facebook. 

Banyak cara juga Faiq cari demi nak link blog Faiq diunblock oleh Facebook. Hampir setahun juga Faiq hantar Report ke Facebook untuk mengatakan yang blog Faiq di block tanpa sebab. Tetapi tiada satu respon pun dari Facebook. Rasa lagi sedih. Dari situ Faiq cari juga cara lain untuk buat blog Faiq tak kena block semula. Hampir putus asa tu ada juga sebab bukan di block di Facebook je tapi di Instagram juga sebab Instagram bawah Facebook kan, so tak dipungkiri lagi la.


12 Mei 2020 yang lepas, Faiq pun nak hilangkan bosan so buat la research Cara Nak Diunblock oleh Facebook. Akhirnya jumpa satu link blog luar negara. Dalam post tu dia bagi banyak cara untuk solve kan masalah ni. Dari kesemua cara yang dia bagi, semuanya Faiq dah buat, tapi ada satu cara yang belum Faiq buat iaitu bercakap terus dengan Facebook Representative. So Faiq pun try la ikut cara dia ni, Alhamdulillah cara yang terakhir tu berkesan setelah sekian lama Faiq menunggu. Happy dia tak terkata!!!!!! HAHAHAHAHAHA

Cara Bercakap Terus Dengan Facebook Representative




2. Scroll sehingga nampak button "Get Started" dan click button tersebut


3. Kemudian, click "Privacy and Account Security"


4. Scroll lagi sampai bawah dan click "Chat with a Representative"


5. Isi maklumat yang diminta dan click "Start Chat"


6. Tunggu sehingga Representative join chat anda dan mulakan chat anda.

Untuk pengetahuan semua, cara ini saya tidak menjamin 100% berkesan, ada juga dengan cara report link blog mereka telah diunblock semula. Tapi apa salahnya Faiq share cara Faiq untuk unblock link blog Faiq semula kan. Harap perkongsian ni dapat membantu serba sikit masalah korang semua!!!!


Catat Ulasan

14 Ulasan

  1. TQSM FOR SHARING
    NANTI SAYA BUAT GUNA LAPTOP

    BalasPadam
  2. Terima kasih sharing ilmu yang bermanfaat...link saya pun kena block jugak padahal post pun kat page sendiri😅

    BalasPadam
  3. alamak tak jumap pun button get started tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Button get started tu tak sampai bawah pun dia tengah tengah.

      Padam
  4. mesti lega betul tu dah dapat unblock balik. setahun tunggu. syukur2..

    BalasPadam
  5. Tq utk ilmu ni, jdg bila kna x tau nk wat ganaaaa

    BalasPadam
  6. Emm na pun nak dekat setahun dah ni. Berapa banyak kali report dah. Terima kasih Faiq!

    BalasPadam